16-10-2011
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Uczestnicy kampanii
Kampanię zorganizowała Fundacja Hospicyjna przy wsparciu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz Unii Europejskiej. Bierze w niej udział większość ośrodków paliatywno-hospicyjnych z całej Polski.
Czas i miejsce kampanii
Kampania trwa od 27 września do 31 grudnia 2011 roku i ma zasięg ogólnopolski.
Poprzednie kampanie
Tegoroczna kampania Hospicjum to też Życie jest już ósmą odsłoną organizowanych od 2004 roku wielkich jesiennych akcji, mających na celu wszechstronną promocję różnych aspektów działalności hospicyjnej.
I kampania (2004 r.) - pierwsza ogólnopolska akcja pomocy dla hospicjów, przygotowana przy wsparciu mediów i sponsorów. Pracownicy i wolontariusze 76 hospicjów przekonywali społeczeństwo o potrzebie poruszania tematyki ars moriendi (sztuki umierania i mówienia o śmierci). W wielu miejscowościach po raz pierwszy odbywały się koncerty, wykłady i spotkania z lokalnymi społecznościami, mające na celu przełamywanie tabu, jakim wciąż są hospicja.
II kampania (2005 r.) - Kampania odbywała się pod hasłem „Zdążyć z prawdą", a jej motywem przewodnim były „białe plamy", rozumiane przede wszystkim jako miejsca, gdzie brakuje hospicjów, ale także jako brak umiejętności komunikacji między lekarzem a pacjentem i jego rodziną oraz między społeczeństwem a chorymi.
III kampania (2006 r.) - jej głównym tematem była żałoba i osamotnienie po śmierci bliskiej osoby. Organizatorzy zwrócili uwagę na takie zagadnienia jak osierocenie i strata, proces przeżywania żałoby, możliwości w niej współtowarzyszenia i problemy rodzin osieroconych. Jednym z efektów kampanii było wydanie przez Fundację Hospicyjną poradnika pt. Strata, osierocenie i żałoba oraz wsparcie materialne Funduszu Dzieci Osieroconych.
IV kampania (2007 r.) - jej celem była promocja wolontariatu hospicyjnego. Od tego czasu Fundacja Hospicyjna wraz z Fundacją PZU prowadzą program rozwoju wolontariatu hospicyjnego Lubię pomagać, w którym biorą udział koordynatorzy wolontariatu z prawie wszystkich hospicjów uczestniczących w kampanii. W wyniku kampanii wiele hospicjów nieposiadających wolontariuszy ich pozyskało, a pozostałe placówki znacznie zwiększyły ich liczbę.
V kampania (2008 r.) - koncentrowała się na promocji niesienia bezinteresownej pomocy oraz idei wolontariatu hospicyjnego wśród dzieci i młodzieży, a także na przełamywaniu społecznych uprzedzeń wobec tematyki związanej z przewlekłą chorobą, umieraniem i śmiercią.
VI kampania (2009 r.) - przebiegała pod hasłem „Podaruj swój czas" i była adresowana do ludzi dojrzałych (tzw. osób 50+), którzy swoim doświadczeniem i umiejętnościami oraz chwilami wolnymi od innych obowiązków mogą obdarować pacjentów hospicjów.
VII kampania (2010 r.) - jej głównym celem było uświadomienie społeczeństwu potrzeb dzieci osieroconych oraz wsparcie utworzonego w 2006 roku Funduszu Dzieci Osieroconych, który opiekuje się dziećmi byłych pacjentów hospicjów.