Strona głównaOpiekaVIII Kampania Hospicjum to też Życie strona 2 / 2

VIII Kampania Hospicjum to też Życie

strona 2 / 2


Uczestnicy kampanii

Kampanię zorganizowała Fundacja Hospicyjna przy wsparciu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz Unii Europejskiej. Bierze w niej udział większość ośrodków paliatywno-hospicyjnych z całej Polski.

Czas i miejsce kampanii

Kampania trwa od 27 września do 31 grudnia 2011 roku i ma zasięg ogólnopolski.

Poprzednie kampanie

Tegoroczna kampania Hospicjum to też Życie jest już ósmą odsłoną organizowanych od 2004 roku wielkich jesiennych akcji, mających na celu wszechstronną promocję różnych aspektów działalności hospicyjnej.

I kampania (2004 r.) - pierwsza ogólnopolska akcja pomocy dla hospicjów, przygotowana przy wsparciu mediów i sponsorów. Pracownicy i wolontariusze 76 hospicjów przekonywali społeczeństwo o potrzebie poruszania tematyki ars moriendi (sztuki umierania i mówienia o śmierci). W wielu miejscowościach po raz pierwszy odbywały się koncerty, wykłady i spotkania z lokalnymi społecznościami, mające na celu przełamywanie tabu, jakim wciąż są hospicja.

II kampania (2005 r.) - Kampania odbywała się pod hasłem „Zdążyć z prawdą", a jej motywem przewodnim były „białe plamy", rozumiane przede wszystkim jako miejsca, gdzie brakuje hospicjów, ale także jako brak umiejętności komunikacji między lekarzem a pacjentem i jego rodziną oraz między społeczeństwem a chorymi.

III kampania (2006 r.) - jej głównym tematem była żałoba i osamotnienie po śmierci bliskiej osoby. Organizatorzy zwrócili uwagę na takie zagadnienia jak osierocenie i strata, proces przeżywania żałoby, możliwości w niej współtowarzyszenia i problemy rodzin osieroconych. Jednym z efektów kampanii było wydanie przez Fundację Hospicyjną poradnika pt. Strata, osierocenie i żałoba oraz wsparcie materialne Funduszu Dzieci Osieroconych.

IV kampania (2007 r.) - jej celem była promocja wolontariatu hospicyjnego. Od tego czasu Fundacja Hospicyjna wraz z Fundacją PZU prowadzą program rozwoju wolontariatu hospicyjnego Lubię pomagać, w którym biorą udział koordynatorzy wolontariatu z prawie wszystkich hospicjów uczestniczących w kampanii. W wyniku kampanii wiele hospicjów nieposiadających wolontariuszy ich pozyskało, a pozostałe placówki znacznie zwiększyły ich liczbę.

V kampania (2008 r.) - koncentrowała się na promocji niesienia bezinteresownej pomocy oraz idei wolontariatu hospicyjnego wśród dzieci i młodzieży, a także na przełamywaniu społecznych uprzedzeń wobec tematyki związanej z przewlekłą chorobą, umieraniem i śmiercią.

VI kampania (2009 r.) - przebiegała pod hasłem „Podaruj swój czas" i była adresowana do ludzi dojrzałych (tzw. osób 50+), którzy swoim doświadczeniem i umiejętnościami oraz chwilami wolnymi od innych obowiązków mogą obdarować pacjentów hospicjów.

VII kampania (2010 r.) - jej głównym celem było uświadomienie społeczeństwu potrzeb dzieci osieroconych oraz wsparcie utworzonego w 2006 roku Funduszu Dzieci Osieroconych, który opiekuje się dziećmi byłych pacjentów hospicjów.

Strony : 1 2
 

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • EWST.pl
  • Umierać po ludzku
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy